Vikt och mått uppdatering

20130215-083750.jpg

 

Lite uppdatering för hur det går för mig i vikt + mått.

Den 20 jan (4v) startade jag, sedan dess så ser det ut så här

Vikt: – 5kg

Magen: – 8cm

Rumpa: – 3cm

Lår: – 1,5cm

Överarm: – 3cm

Det jag har lärt mig under dessa 4 veckor är att jag har haft HELT fel uppfattning om hur mycket mat jag behöver äta och hur mycket kalorier saker och ting har. Jag börjar förstå vad min kropp behöver (och inte vad jag vill ha, för det är en helt annan sak) . Jag har inte känt sötsug någon gång även om jag äter kolhydrater. Men jag äter bara ”bra” kolhydrater här hemma. Försöker undvika vitt mjöl och socker. När man är bortbjuden så är det svårare, men då försöker jag anpassa min portion i stället. Jag försöker även att begränsa såserna. Så om det ligger mycket sås på talriken så tar jag och flyttar den mängd jag ska äta så jag vet hur mycket jag får i mig och slevar inte i mig allt på tallriken bara för att det ligger där som jag gjort innan.

Jag tar aktiva val gällande min mat. Jag har ätit glass under dessa veckor, men de har varit inräknade i mina kcal för dagen, dvs inte utöver den mängd jag ska äta.

Jag har satt upp en målvikt, målvikten är på 13kg mindre än när jag blev gravid. Så jag har 30,3kg kvar att tappa tills jag når den. ( fast, jag har som största mål att komma i storlek 40 i byxor)

Träningen har jag kommit bra igång med. Fick liten pekpinne från PT:n att jag inte får träna när jag har ont i halsen och feber. Så jag ska försöka behärska mig. Idag är helt täppt i näsan och känner mig lite si så där, så jag vet inte helt vad jag ska göra. Vet inte om det är latmasken i mig som säger att jag ska hoppa över eller förnuftet. Vi får se när ”de” bråkat klart.

3 thoughts on “Vikt och mått uppdatering

Kommentera

