Några rakblads mygg flyger runt i magen

Lite oro i kroppen sitter jag med just nu. Fick måltidsplanen från Mammafitness precis. Jag ska äta 1748kcal om dagen, vilket är ca 500kcal mindre än vad jag ätit denna veckan då jag bara har skrivit in allt jag ätit.

Tack och lov för att de har ett receptregister som man kan plocka frukost, lunch/kvällsmat och mellanmål ifrån OCH ett program som räknar ut hur mycket jag ska/kan äta utav det för att hålla mig till 1748kcal. För om jag inte hade fått hjälp med detta så hade jag fått frispel.

Jag har hatat kcal-räknande sen jag började på VV första gången. Ja, jag var med där redan på den tiden. Jag gick på högstadiet första gången jag skrev in mig. Tragiskt som tusan.

Men nu gäller det bara att följa detta, för då kommer resultaten.

Surt som tusan, men det är bara att le och göra jobbet och se positivt på det hela!

6 thoughts on “Några rakblads mygg flyger runt i magen

  1. Kör hårt!! Håller fingrar och tår att det ska gå bra!!
    Själv så jobbar på min kondition. I ett sinnessvagt ögonblick så anmälde jag mig till Göteborgsvarvet. (suck)!!
    Älskar att vara ute och springa men skador har kantat min satsning. Nu är det ca 14 veckor kvar till loppet. Lite panik har jag men det ska nog gå. Räknar med att gå ner ca 5 kilo innan racet.

    • Tack! Allt stöd kommer behövas! Mitt mål är att någon dag kunna springa Gbg-varvet!
      Min sjukgymnast sa att om man ska träna löpning så måste man köra styrka oxå. Annars skulle man gå sönder. :/ kör du styrka?

      • Nä faktiskt inte.
        Är gammal friidrottare med långdistans som bästa gren. men det var ju 25 år sedan och säkert 30 kilo sen.
        Kör efter ett löparprogram som ska ge mig orken att ta mig runt.

Kommentera

