Sorg

20130110-125400.jpg
Smärta i hjärta och själ. Tårarna rinner ner för kinderna.

Ja, det är en katt, men så mycket mer i mitt hjärta! Han betyder så mycket, ett liv utan Thorsson är inget jag vill uppleva. Inte än. Jag vet att jag kommer överleva honom men han ska ha många år kvar. Han är bara 8.

Vi fick provsvaren igår. Allt visade på njurarna även där.

Vi var på ultraljud och undersökte njurarna idag. De har cystor och antagligen vatten i eller vid sig. De kan inte göra något.
De enda som kanske kan göra något är Helsingborgs djursjukhus men det är inte säkert.
Ska jag utsätta honom för en massa mer prover och undersökningar som kanske inte gör någon skillnad eller ska vi skämma bort honom med kärlek och försöka få honom att äta och ge honom en dunderkur med Aloevera här hemma. För veterinärerna tror inte på något mirakel även med deras kurer.

Jag läste i en veterinärsbok igår att man kunde hjälpa njurarna när de var sjuka med Aloevera. Det är värt ett försöka känner vi. Vi vill inte ge upp!

Känns som mitt hjärta väger ett ton. Det är tungt att bära denna sorg.

Ta hand om era nära och kära!

7 thoughts on “Sorg

  1. Bävar för när våran ”Sebbe” närmar sig tiden då han ska fara till änglarna i katthimlen. Han är 14 år och sambon hittade honom i ett garage när han var liten unge. Det kommer att bli tufft för hela familjen. Vetskapen om att han har det väldigt bra hos oss kommer nog att hjälpa till i sorgearbetet. Men tufft blir det.
    Hoppas det löser sig med eran misse!

    • Ja, det känns i hela kroppen när det börjar närma sig. Vi fick skicka en av våra älsklingar till himmelen för 3år sen. Det gör ont. Men de ger så mycket under tiden de lever så man kan inte låta bli att ha husdjur fast det gör så förbaskat ont när de försvinner.

      Vi håller tummarna för allt löser sig.
      Tack för du delade med dig!

Kommentera

