Min herreman mår dåligt

IMG_2480

Mitt hjärta blöder!

Min herreman till katt känner inte för att äta. Han vill ha mat men inget smakar bra. Han kommer och ber om blötmat som han brukar men sen så tittar han på den och i bästa fall så slickar han i sig lite sås och några köttbitar slinker ner. Torrfoder ratar han helt.

Vi var hos veterinären igår. Han har gått ner 3kg, så nu väger han bara 4. Han skötte sig utmärkt under röntgen och blodproven. Veterinären fick titta i munnen utan problem. Hjärtat värker något enormt. Thorsson har precis fyllt 8 så han är ingen gammal herre.

Tänderna var fina, hjärtan och lungor såg bra ut. De anar att det är njurarna som krånglar. Då brukar inte maten smaka bra. Men vi får se vad proverna säger.

Jag köpte speciell mat igår som brukar smaka extra bra, men han ratade även den. Jag är rädd att han kommer svälta ihjäl snart.

Detta plågar mig enormt! Hoppas vi får svar snabbt och att vi hittar en lösning som gör min älskade frisk igen!

Kommentera

