Tankar om ”julklapps tävlingen”

20121225-101149.jpg

Igår vad det den 24 december.
Jag började reflektera över några saker igår.
Det känns ibland som vissa paket inte duger. De duger inte till mottagaren för det e inte det där skit dyra som de önskat sig eller vant dig vid att få. Det känns som man måste slå knut på sig mellan varven för att hitta den där perfekta och gärna det svindyra paket för att få uppskattning för det man ger bort. Om man inte hittar de där paketen så blir det knappt ett tack!
Tycker bara det känns så jäkla fel…

Det känns som paketen slits upp ett efter ett och bara läggs på hög utan att reflekteras över vad man fått och vem man får det av.

Det känns som en tävling i bland. Det finns 3 kategorier A: vem fick flest paket? B: vem fick störst paket ? C: vem fick dyrast paket?

Om man inte är ”vinnare” i denna tävling så är det en dålig julafton!

Jag har några riktigt glada glimtar från några julaftnar på näthinnan. Men de handlar inte om pengar eller störst paketen.
Utan de handlar om sällskap, skratt och gemenskap.
En av de julklappar som värmer när jag tänker tillbaka på julaftnar är när jag fick mina första grannystan och stickor. Jag blev så innerligt glad! Jag log från ena örat till de andra och blev varm i bröstet!

Jag vet inte om det handlar om att vi tar allt för givet. Att vi SKA ha allt det vi önskar oss.
Att vi har blivit bortskämda.

Jag har kanske blivit vuxen för det jag önskar mig nu är mysiga stunder med mina nära och kära och bara höra att jag är älskad av dom.

Nu ska jag ge min lilla familj lite tid här i soffan.

Ta hand om er’n

Kommentera

