Prova vad kroppen klarar av

20121204-132654.jpg

Första dagen hemma själv med Majkan-Pajkan. Känns lite konstigt, men det är ju detta som ska bli min vardag de närmsta 6månaderna.

Jag har inte bara Majken att ta hand om utan även Eddie ska få sin beskärda del.
Kl 11 så skulle han ut på sin andra runda. Så jag tog på en sovande dotter och klädde mig i mina största träningskläder (som satt tajt som f-n) och tog med Eddie ut.

Målet med rundan var att se om jag orkade gå 1h. Sen skulle jag inte bry mig om distans eller snittfart. Det är inte riktigt möjligt när man går med Eddie, han vill gärna kissa på varje löv, träd eller liten sten han passerar. Så dessa rundor är även träning för herr Hund. Han håller på att lära sig att bara följa med utan en massa pinkande.

Jag ställde mig på vågen innan idag. Kan se att jag tappat (minst) 12kg på 2veckor. (Jag vet inte exakt min vikt den dagen Majken kom)
Jag har xx kg kvar att gå ner. Så jag känner att det är lika bra att börja känna lite på hur kroppen känns. Dock ska jag vara lyhörd för vad den säger. Vill inte förstöra den för att jag har en förstor vilja att tappa mina överflödiga gram.

Ta hand om er!

2 thoughts on “Prova vad kroppen klarar av

    • Tack för hejaropen! Kan behövas! =)
      Vovven pinnar på ganska bra, men jag hoppas att jag kommer igång så pass bra med tiden så jag kan börja plåga mig själv med löpning igen, då får han bli hemma.

Kommentera

