#fav_bok

 

Jag har egentligen inte valt en bok utan en författare som förde in mig i bokens underbara värld.

En liten kärlekssång som Michelle Magorian har skrivit var första gången jag försvann in i en bok. Jag kunde inte släppa boken. Som dyslektiker hade jag kämpat länge med att bara ta mig igenom texter, vilket kunde upplevas som ren tortyr. Jag var runt 10år har jag för mig när jag läste dessa böcker. God natt Mr Tom hade mamma läst högt för mig men när jag läste den själv första gången så grät jag som en bebis.

Att få uppleva den värld som jag sett min mamma sjunka in i så många gånger var som att dra en skön filt runt kroppen en kall höst dag och bara inlinda sig i trygghet, värme och en enorm glädje.

Kolla även vad de övriga deltagare skapar:

Ta hand om er!

Kommentera

