Mörkt moln över huvudet som seglar förbi

 

 

Jag ska inte sticka understolen med att jag tycker denna dagen har varit jobbig. Jobbig på så sätt att det känns som vår lill bebis aldrig kommer komma till oss. Jag har haft en del förvärkar och det känts som det varit på gång men sedan avtagit igen, för att nästa dag sätta igång igen men bara för att avta. Man laddar mentalt för att det är dax. När det då avtar så blir man lite besviken och sen när det sätter igång så laddar man ingen…tillslut orkar man inte mentalt längre. Idag har varit en sådan dag då all ork har varit bortblåst. ( är idag 41+1, dvs gått över 1v + 1dag)

Detta är nog bland de första gångerna under hela graviditeten som jag känt att det har varit riktigt tufft och gått med ett regnmoln över huvudet.

Jag var uppe hos min BM och allt såg bra ut, pyrets hjärta lät bra. När jag fick höra hennes hjärta så återkom lite av mitt hopp. Hon finns där inne…hon har inte skickats på retur än! När jag sen tittade på min mobil när jag gick där ifrån så ser jag att Smäm pingat mig i en tweet. Hon har använt mina bilder till att göra ”reklam” för veckans Torsdagstema, vilket är ”ETT självporträtt”. (Ni ser mer hos ”komigensofie” som bestämt temat denna vecka. )

Jag kan säga att hon uppskattar bilderna jag ritat på henne gör mig oerhört glad. Som ni vet så är hon en av de jag ser upp till. Detta gjorde min dag lite lättare!

Nu tänkte jag ta fram min ritbräda så får vi se om jag kan göra något till torsdagstemat.

Ta hand om er!

 

2 thoughts on “Mörkt moln över huvudet som seglar förbi

Kommentera

