Moln mobil och lite kuddar

 

 

För någon vecka sen så tittade jag på ett gammalt avsnitt av äntligen hemma. Då inredde Karin med 2 olika moln. Jag blev väldigt sugen på att göra något till barnrummet. Detta blev resultatet. Molnen är gjorda i filt. Små molnen är upphängda i gummiband så man kan dra i dem.

För några år sen så köpte jag en stuvbit med dessa figurer på. Jag har inte riktigt vetat vad jag skulle göra med de. Men nu kom jag på att jag behöver ha lite kuddar till ena barnsängen, så de fick bli kuddfodral. Så lätt att göra, precis i min smak! =)

Jag hoppas ni kanske blir lite sugna på att ta fram symaskinerna själva. Det behöver inte vara så svårt. Om man inte har kunskapen, så är det bara att söka på nätet. Man kan hitta så bra guider där!

Ha en bra dag och ta hand om era nära och kära!

 

Kommentera

