Väntan, denna väntan

 

God morgon!

Denna dagen känns som en väntansdag. Jag vet att det bara är 5% som föder på den beräknade dagen. Men jag vill inte vänta längre än måste på att få träffa lilla Pyret i magen.

Jag är inte så nervös inför själva förlossningen, utan det jag är nervös för är att jag inte förstår att det är dax. Förnuftet i mig säger att jag förstår, men känslan är en helt annan. För jag vet ju inte hur det ska kännas. Visst har jag haft förvärkar och sammandragningar, men känns det så. Eller känns det som mensvärk x 1000 som vissa beskriver det?! Jag vet inte riktigt hur jag ska relatera till det hela. Det hade varit enkelt om vattnet gått, för då förstår jag att det är på G, och kan ringa BB och höra vad jag bör göra. Men innan jag förstår att det är på gång så kan jag ju inte ringa dit och få handledning.

För att jag inte ska bli galen av att vänta så ska jag träffa underbara L idag. Hon kommer garanterat göra så jag glömmer bort att jag är i väntanstider!

Jag hoppas ni får en bra dag!

5 thoughts on “Väntan, denna väntan

Kommentera

