Nyckeln till lösningar heter onsdag

Helgen som var blev ingen höjdade för min del.

Fredags eftermiddag började med att mäklaren ringde ang lägenheten i Malmö.  Nya köparen hade inte blivit godkänd som medlem. Detta pga att de skulle stå 3st som ägare. 1 mamma och 2st söner. Ena sonen skulle börja bo där och sen skulle det nog bli en övernattningslägenhet för de andra med tiden. Mamman kände sig orättvis om bara hon skulle köpa lägenhet till 1 son så hon behövde helgen på sig att tänka över läget.

Om hon inte vill skriva om kontraktet till ena sonen som ägare så innebär det att vi skulle behöva lägga ut lägenheten till försäljning igen. *suck* Inte mycket att göra för vår del, men ett tungt bakslag.

Detta beskedet fick vi bara en timme innan jag blev gräsänkling för helgen. F åkte upp med våra handbollstjejer på SM. Vilket jag också hade velat!!!

I lördags så skulle vi äntligen få upp köksfläkten. Tror ni inte att vi lyckas borra igenom elkablar?! Dvs släcker ner hela lägenheten förutom 1 lampa och 1 elkontakt. Jag ringer Riksbyggen som har hand om vår lägenhet. Men antagligen så förväxlade de vår lägenhet med någon annan, för när jag hörde med de så sa dom att de skickat hit jouren för att byta huvudproppen nere i källaren. Men nopp, det hade de inte gjort ens sent på lördagkvällen. Så jag levde så gott som strömlös hela helgen. I söndags vid middagstid (när jag hade ringt igen) så kom de och ordnade så elen kom tillbaka igen.

Jag följde handbollstjejerna genom twitter, satt vid den fungerande elkontakten så jag kunde ladda mobilen samtidigt. Det slutgiltiga resultatet var inte helt lysande tyvärr. Så det gav ingen glädje i tillvaron.

Men idag idag onsdag så känns det som det är en ”ordna upp sig dag”. Mäklaren hörde av dig, mamman har bestämt sig för att ena sonen får stå på lägenheten själv. Dvs vi behöver inte sälja om den!!! Wiiiiihooooooo

Sen så ringde elektrikern och sa att de kommer och fixar elen till spisen på fredag. Så idag är det en bra dag!

 

Kommentera

