Hej LUND!!!

God morgon!

Idag är det måndag den 15 Oktober. Idag är första måndagen i vår nya lägenhet.

Vi tog vårt pick och pack i lördags från Malmö och flyttade till Lund. Denna lägenhet känns redan som vårt hem. Känns helt underbart och det känns som detta kommer bli en bra miljö för vår lilla flicka att växa upp i.

Älsklingen har varit otroligt duktig. Han har nästan packat upp alla våra flyttlådor. Jag sak erkänna att jag inte gjort jätte mycket, jag har känt mig helt orkeslös. Är otroligt trött och seg. Minsta lilla motsträvighet gör mig helt matt i kroppen. Jag orkar inte ta tag i något. Jag brukar annars vara full av energi när jag flyttat. Jag brukar ha en massa idéer över hur saker och ting ska stå och ändra om och dona. Men just nu känner jag inte alls för att göra sådant.

När vi flyttade i lördags så försvann en av våra katter. Hon var helt plötsligt bara borta. Alla som var i Malmö började leta i vår tomma lägenhet ( 28kvm) men hon fanns inte någonstans. Matte hjärtat började värka och jag kände hur orolig och irriterad jag blev. Vi vet ju att hon är känslig och blir rädd när andra människor är i närheten. Varför tog vi inte och ordnade för henne först?

Efter allt hade kommit hit till Lund så åkte jag, N (min brorsdotter) och F in till Malmö lägenheten för att leta efter henne igen. Det tog inte många minuter förrän N hittade henne i klädgarderoben. Hon hade hoppat upp på in/ovansidan på proppskåpet så man såg inte alls henne om man tittade in där. Min glädje och lättnad, den var enorm. Min lilla speciella flicka som är så egensinnig. Hon är viktig för mig, jag hade aldrig förlåtit mig om vi inte hade hittat henne.

 

Hon har klarat flytten ganska bra. Hon ligger och trycker under dagarna men på kvällarna är hon framme och spanar in nya stället. Hon kommer och myser med oss i sängen vilket känns bra.  Thorsson han e den skönaste katten, han e lugnet själv. Han intog lägenheten på 5 minuter.

Vi har mycket kvar att göra här, men saker och ting får ta sin tid. Men vi är på plats och vi är beredda på att storken ska landa.

Ta hand om er!

 

 

3 thoughts on “Hej LUND!!!

Kommentera

