Dop med fina toner

 

Igår så var vi på dop hos Fs kusinbarn. Vi var i en liten söt kyrka utanför Eslöv. Prästen var en avslappnad typ men jag måste ju säga att jag är inte mycket för dop. Men dopet var fint och det bästa med hela var att jag fick höra Jens, Fs kusin sjunga.

Han går och utbildar sig till operasångare i Stockholm. Han sjöng dock inte opera igår, men han sjöng helt underbart fint. Fick stå-päls på armarna och tårar i ögonen. Han sjöng låtarna ”Välkommen till världen” och ” Det gåtfulla folket” till sin systerson. Det är synd att jag är så gravid som jag är just nu, annars hade jag åkt upp till Stockholm för att titta på Troll flöjten när han ska vara med där om någon vecka.

Simon skötte sig utmärkt under hela dopet! Efter själva dopet så blev vi bjuda på underbart god buffé och kladdkaka som man kan döda för som den nya mormorn hade bakat!

Bilden ovan gjorde jag och printade ut i A2 format och köpte ram till som dopgåva. Jag tycker det är svårt att hitta på en bra dopgåva, jag vill ge något som man kan använda och komma ihåg när man blir äldre.

Jag blev nöjd och det tror jag även att föräldrarna till Simon blev.

Nu ska det förberedas inför alla inköpen som skall göras på IKEA ikväll.

Ta hand om er!

 

Kommentera

