Blir så galet provocerad

Vi i Malmö har ”tiggar ligor” precis som många andra städer har. Jag vet att dessa ligor har bil, mobiler och jag vet att samma människor är både i Malmö och i Lund för jag ser de ofta.

Saken är den att jag känner mig som en jävligt dålig människa. Inte för att jag inte ger de mina pengar utan för jag blir så galet provocerad av kvinnorna som ligger ner på sina knä på marken och skrik/ber om hjälp med desperation i rösten! Jag får sån lust att gå fram till de och säga till dom att resa sig upp!!

Jag tycker egentligen synd om de, för att de hamnat i den situationen som de har. Dom har så mycket i sin livs historia som är så otroligt främmande för mig, men jag kan nog lista ut en del de gått/går igenom.

Men även om jag kan känna med de som individer så blir jag jävligt irriterad på att de dag efter dag ligger där på knä och bönar och ber om hjälp. För frågan är vill de ha hjälp?! Och vilken hjälp vill de ha? Bara pengar?? Eller hade de tagit emot någon annan typ av hjälp som hade gjort så de kommit bort från gatorna och tiggerierna?

Jag vet inte! Det jag vet är att de triggar något i mig som gör att jag aldrig kommer skänka de mina pengar! Det finns betydligt många fler människor som jag känner kan ha mer nytta av de som finns på våra gator.

Jag kanske inte är en god människa med ett gott hjärta som jag vill tro ibland.
Jag kanske är en småaktig person?!

Ta hand om er!

Kommentera

