Känslan ORO

 

Oro, märkligt förlamande, tarm vridande känsla.

Efter ett samtal idag med banken så fick jag så där ont i magen och luften blev väldigt svår att andas. Vi har bestämt oss för att få tillträde till vår nya lägenhet redan denna månaden även om vår Malmö lägenhet inte är såld än. Förklaringen på det är väldigt enkel: Vi behöver bygga bo innan bebben kommer! Jag blir stressad över tanken på att vår lilla bebis skulle födas utan att vi har förberett för den. Vi väljer dubbla kostnader och ett lugnt sinne.

När jag pratade med vår bankkvinna om saker och ting så kom det upp saker som förändrade prisbilden lite jämfört med innan. Efter vi lagt på så fick jag katastrof tankar. Ni vet sådana tankar som gör att hela livet bara går åt HELVETE!!!  Mina tankar blev ”jävlar, kommer vi nu få månadskostnader som 20 000kr eller mer i månaden?!, jag som snart går på mamma ledighet! Detta kommer inte gå!! ” mfl Så jag fick maila bankkvinnan om vilken månadskostnad det rörde sig om med de nya förutsättningarna. Efter de E  V  I  G  H  E  T  E  R  S  långa 20 min det tog innan jag fick svar så kändes det som jag bara ville lägga mig ner och dö! Bara att checka ut från livet en stund osv.

Men när jag väl fick svaret och läste summan och jag konstaterade att det var den summan jag räknat med sen innan och lite mindre så var det som att alla katastrof tankar helt plötsligt bara blev rosa moln och luften var så där underbar att andas igen! All oro bara rann av mig och jag kunde se mig själv och älsklingen med  vår älskade ofödda bebis framtid igen.

Varför finns denna känsla?! Den är bara nerbrytande!!

Ta hand om er!!

 

Kommentera

