Sömnen som inte infinner sig

20120913-042343.jpg

Klockan är nu 04.24 och jag har varit vaken sen 02.55.
Jag tycker detta är ordentligt tröttsamt att inte kunna sova ordentligt på nätterna.
Igår natt så drömde jag oroliga drömmar som slutade med att jag blev skjuten. Jag kan inte påstå att jag var jätte sugen på att sluta mina ögon efter det.
Men efter F har åkt till jobbet och jag fått ro i kroppen så sover jag som bäst mellan 07.00 till någon gång efter 10.
Det går jätte bra de dagar jag är ledig, men som idag så ska jag jobba mellan 07.00 – 23.00. Då kan jag inte säga att min oroliga nattsömn är något jag önskar.

Jag blir bara stressad över att inte kunna sova. Jag kan inte heller påstå att jag sovit fram tills 02.55, jag har blundat mestadels men varje gång jag behövt ändra ställning ( ca var 10min) så har jag öppnat ögonen.

Sist jag var hos Barnmorskan så blev hon lite orolig för mitt blodtryck. Det hade ökat ganska kraftigt de senaste 2 veckorna. Jag fick med mig urinstickor som mäter proteinet och en ny tid för kontroll igen. Det finns risk att jag kan få havandeskapsförgiftning. Denna nya tiden är idag.
Hon ville att jag skulle ansöka om havandeskaps penning. Men när jag läser blanketten som jag ska fylla i så känns det som en omöjlighet att få det beviljat.
Det handlar om tunga lyft och ensidig rörelse mm men det känner jag inte att jag har. Utan mitt stora problem är att jag inte kan sova ordentligt och där av jätte trött och inte jätte lämplig som assistent känner jag. Sen så känner jag mig stressad för en massa olika saker. Vilket jag tror ligger i grund till mitt blodtryck.

Sen är det inte helt lätt att hitta någon vikarie för mig heller. Dessutom är det jag som tillsätter de. Så för att jag ska få det ”bra” ( förstå mig rätt, jag har det bra på jobbet men jag är inte det bästa för min mamma just nu) så måste vi (mamma och jag) hitta någon bra person som är passar mamma. Ja, jag är kräsen på den punkten. Min mamma är den viktigaste, så om jag får bita i hop i X antal veckor till så får det bli så. För jag kan inte lämna min mamma i skiten!

Ni kanske undrar varför inte vi ordnat någon vikarie tidigare, just mina problem har kommit ganska plötsligt och jag har nog trott att jag skulle kunna köra på längre. Vi ska intervjua personer för min tjänsten nu de närmsta veckorna så jag hoppas vi hittar något guldkorn där.

Japps, klockan ringer om 1h. Ska kanske försöka blunda en stund till.

Ta hand om er!

Kommentera

