Fredagmorgon

 

Dripp dropp, att skura badkar så svetten droppar känns inte helt fräscht. Men badkaret har nog aldrig varit så rent. Med tanke på att det är ett 50-tals badkar så får jag nog säga att det är i ganska bra skick.

Att jag är uppe innan 8 för att städa är helt sjukt. Jag känner mig lite som svärmor. Hon brukar städa 1 rum i taget när hon är ledig. Väldigt smidigt, för det tar någon timme och man kan göra roligare saker under dagen. Jag är förvisso inte ledig idag utan ska jobba i eftermiddag, men jag tänkte att om jag städar lite nu på morgonen så kan jag och älsklingen kanske hitta på något roligt i morgon också.

Sen ska jag ta och ringa mäklaren som har hand om en av lägenheterna vi tittat på. Det är dax att börja förhandla… spännande men lite väl nervpirrande också. Vi är ju inte intresserade av att sitta med dubbla lägenheter under en längre tid, fast samtidigt har jag gärna 2 lägenheter jämfört med ingen lägenhet alls. Hemlös hade varit lite väl jobbigt med tanke på att bebbens ankomst börjar närma sig.

Näpp, dax att ta tag i en trasa igen.

Ta hand om er!!

 

2 thoughts on “Fredagmorgon

Kommentera

