Putsa, skura och tankar

 

Idag känns det som jag är hemmafru. Klockan 07.50 så plockade jag fram bunke, tidningspapper och trasa. Sen var det bara att kasta sig på fönsterruterna. Nu är det putsade och klara för att visas upp för åskådare.

Jag har skrivit ner en lång lista igår över saker som skall göras rengöras inför fotograferingen som sker i nästa vecka. Mäklaren som jag träffade förra veckan kommer idag så ska vi skriva papper.

Jag pendlar mellan att se allt ljust och tror att detta kommer gå smidigt och att se det betydligt gråare och se att det kommer bli en jobbig period. Men jag hoppas att mina ”skyddsänglar” är med mig och hjälper mig att få detta projekt i hamn på ett positivt sätt.

Ett problem jag har är att jag inte vet vart jag ska göra av katterna under fotograferingen och när visningarna börjar. Detta problem tycker jag är lite jobbigt. Jag vill inte stressa Mysan för mycket. Hon har aldrig varit hemifrån. Hon har åkt bil 1 gång och det var när vi åkte ifrån hennes mamma när vi hämtade hem henne. Thorsson brukar det inte vara några problem med, utan det är Mysan som jag får lite ont i magen av. *andas*

Nu ska jag ta och fortsätta vara hemmafru!

Ta hand om er!!

Kommentera

