En del i att vara på tjocken

20120813-081749.jpg
Godmorgon!
Sockerlösningen är drucken, nu väntar 2 timmars väntan.

Innan jag träffar barnmorskan så ska jag ta ”kissprov och vikt” . Ghaaaa…
Vikt, ska jag köra samma vända som förra gången. Dvs vägra ställa mig på vågen och få en föreläsning om mat och kilo. Eller det e förvisso inte säkert. Min vanliga barnmorska är tillbaka.

Jag har tagit ett beslut för mitt bästa som innebär att jag inte ska ställa mig på vågen. När siffrorna hånar mig i ansiktet så tar jag snabbhissen raka vägen ner till det mörka helvetet och dömande tankarna mot mig själv.
Jag blir låg, ledsen och det är inget jag vill eller orkar med. Där av så sticker jag hellre huvudet i sanden och mår bra i tankarna.

Vikten vet jag att jag får ta tag i alla fall, förr eller senare.

Nä, kanske dax att sova en stund.

Ta hand om er!!

2 thoughts on “En del i att vara på tjocken

    • Nja, tydligen så är det viktigt att jag inte går upp så mycket pga det kan bli komplikationer under förlossningen… Vilka har jag inte förstått än:/

      Dock ställde jag mig på vågen i alla fall… Ojsan hejsan säger jag bara. Gha.. Men min barnmorska är fin!! Inte dämmande utan stöttande.

Kommentera

