Ett slag är ett för mycket!!

Vad är det som sker!? Ja, jag vet att det är mycket våld i samhället men jag tycker allt att det är lite mycket våld precis där vi bor just nu.

Den 18 Juli så dödades en 30 årig kvinna av sin man i ett lägenhets bråk. ( Mer om det kan ni läsa här ) Och idag så dag kom nästa kvinna som blev ihjälslagen i ett nytt lägenhetsbråk. ( Mer om det kan ni läsa här ) I det som bråk som skedde idag så vet jag inte mer än vad som står i artiklarna och man vet inte vad som ligger bakom osv osv osv ( båda dessa lägenheter ligger bara i grannkvarteren till oss)

Men det som gör mig jävligt upprörd är att jag inte förstår att man inte kan respektera varandra. Jag kan förstå att man blir arg, förbannad, rasande och tappar humöret fullständigt. Men det jag inte kan förstå är att man kan ta någon annans liv genom sin ilska.

Om man inte längre kan prata med varandra, det är ofta då nävarna kommer fram, varför tar man inte och söker hjälp i så fall? Alltså proffs hjälp, för det som sker nu är ju bara att man blir mördare eller offer och fördärvar hela framtiden. Liv släcks och man tar död på framtiden. Tänk om man då har barn dessutom. Fy fan…. Tänk på barnen!!! ” Var är dina föräldrar??” ” Min mamma/pappa dödade min mamma/pappa, så hen sitter i fängelse”  Ghaaa…. får fan magont!

Det jag vill säga är som vanligt, TA HAND OM ER OCH ERA KÄRA!!!!!

Ta inte fram nävarna utan stoppa de i fickorna och gå där ifrån innan du gör något du får ångra för livet!!!

#puss

One thought on “Ett slag är ett för mycket!!

Kommentera

