Sovtimmar

20120729-091738.jpg

God morgon, eller rättare sagt morgon är det men jag är trött som vanligt. Det känns som det e mitt vanliga tillstånd numera.

Jag har sovit extremt dåligt, oroligt mm de senaste dagarna/veckorna. Jag börjar fundera på om detta är ett sätt för kroppen att börja vänja sig vid mindre antal sovtimmar redan nu?!

Varför skulle jag annars sova så dålig?! Det känns ju som att det bästa vore att vara utsövd och vara i toppform inför både födandet av bebben och vara redo att ta hand om det lilla livet när hon väl kommer. Känns oerhört dumt att vara grining och trött pga sömnbrist innan hon kommer.

Jag har börjat förbereda mig för sömnbrist när mammalivet börjar på riktigt. Men jag tycker i ärlighetens namn att jag skulle kunna få sova djupt och rofyllt nu när jag har möjlighet! För sen dröjer det sisådär 20år innan man kommer göra det igen.

Nu ska jag ta hand om mamma och titta på OS. En stor fördel med att ha en sportintresserad mamma!!:)

Ta hand om er!

#puss

2 thoughts on “Sovtimmar

Kommentera

