Otrygghets känslan

Egentligen är jag en väldigt glad och positiv person. Jag vill tro gott om alla innan de bevisar för mig att de inte är det.

En sak som gör att mitt glada och positiva jag försvinner bakom min meters djupa betong mur är en känsla att jag blir lurad, bedragen och förd bakom ljuset. Att någon försöker spela olika spel med mig. Jag hatar spel!!!

Mitt oroliga jag tar då över mig. Då blir jag stängd och inåt riktad och anses nog nere och ganska tankfull.  Jag blir misstänksam. Jag hatar att bli misstänksam!!

Jag är ärlig så långt jag någonsin kan, visst jag har oxå tappat fotfästet och fått ta mitt straff och kommit tillbaka till min bana som jag kan stå för. Ibland är jag för ärlig för mitt eget bästa. Det kan skrämma vissa, men jag behöver säga det jag behöver och när någon ber om min åsikt så får de det. Fast att de kanske inte alls vill höra min åsikt utan de vill ha medhåll.

Jag vill bara leva i en säker säkerhet, det vill säga ej en falsk säkerhet. Jag vill känna att jag inte behöver ha de mörka tankarna som kommer fram titt som tätt som gör att jag får magont och blir orolig.

Tystnad och konstiga vibbar är inget som gynnar mitt humör. Jag smittas lätt av andras ”energier”  och tar på mig oroligheter. Jag har desstu svårare att skara av mig det. Jag tycker inte om när andra mår dåligt. Det har jag aldrig gjort. När jag var mindre så tänkte jag ofta ” Bättre att jag mår dåligt någon annan gör det”. Så klart så är det inte gynnsamt för mig och jag försöker gynna mitt välmående.

Det hade varit väldigt mycket lättare att gynna mitt eget välmående om jag hade varit ensam i världen, fast det hade varit otroligt mycket tråkigare oxå.

 

ojoj, snacka om mycket svammel.

Nä, dax att ta tag i denna dagen. Målarfärg inköp står på schemat!

Ta hand om er och era kära!

#puss

 

 

Kommentera

