Frukost ute i oasen

God morgon!

Även denna dag så vaknade man av härligt solljus smyger sig in mellan parsiennerna i fönstret. Jag vill aldrig att dessa morrnar ska ska försvinna.

Frukosten blev ute i oasen på balkongen. Det är så skönt att fått den upp-piffad för säsongen. Den har en dragningskraft igen efter vinterns tråkiga månader.

Mitt sällskap under frukosten var kaffekoppen, en tidning och Eddisen liggandes i mitt knä. Han är livsnjutare av högsta grad. Han vet precis vad han ska göra för att få det han vill ha, dvs kli, mys och närhet.

I min lilla oas så har jordgubbar och plommon kommit. Omogna än så länge, men jag älskar att följa bär och frukter som mognar. Det ger mig ett lugn och en längtan. Jag måste nog dock lägga över lite nät på plommonträdet så jag får ha mina plommon ifred från fåglarna som gärna norpar åt sig dem. Som man ser på bilden så är katterna också  närgångna jordgubbarna, men jag hoppas på att de inte kommer äta upp de. Om de gör det så kommer inte matte bli så glad på de!!

Jag hoppas alla får några minuter ute i solen idag!

#puss

 

Kommentera

