Drömmen om att sitta trygg och glad

God morgon!

Den senaste tiden så har jag haft en ett sug i hela kroppen att börja rida igen. Jag red från 7 – ca 12år på ridskola och jag är uppväxt med att umgås med hästar sen jag föddes. Min moster som bor ute på en gård hade en schettis som hette Micke-Lina som gick lös på gården och så hade de Ardenner hästar. Jag var skötare på 2 hästar på 4H gården, den ena körde jag och den andra red jag på.

Det som gjorde att jag slutade var att jag blev rädd, jag kände att jag inte hade kontroll. Jag åkte bara med till slut. När jag red på Torns Ridskola så blev jag uppflyttad i högre grupper hela tiden för läraren tyckte att jag var för duktig i de jag gick. Men det slutade med att jag missade massor av grundläggande kunskaper och tappade kontrollen tillslut och jag blev skit rädd. Sen i detta blev det ju inte bättre att jag ramlade av när jag redan var så nervös så jag hade kramp i magen inför varje lektion.

Jag älskar att umgås med hästar, jag älskar deras närvaro, doft och lynne. Jag vill verkligen lära mig rida igen. Lära mig samarbeta och lita på dessa härliga djur när jag sitter på deras rygg. Känna att jag kan slappna av och kunna leka och busa med de när jag sitter när på deras rygg. Göra något som vi båda älskar. Lära mig leda dessa fyrbenta djur.

Just nu så finns nog varken ekonomi eller tid till de hela. Men det e verkligen en sak jag vill göra.

Om jag drömmer så drömmer jag om att lära mig rida Western ridning
Det är så mycket samarbete och teknik och det är precis det jag är ute efter.
Kolla detta!!

Fast jag hade varit väldigt nöjd över att bara känna att jag hade kunnat hoppa upp på en häst och känna mig säker och glad för att rida ut i skogen.

Jag får nog drömma ett tag till. Men denna drömmen vill jag ska bli verklighet!

Vad drömmer du om!?

Ta hand om dig!

#puss

Kommentera

