Te, kärlek och rejält köksbord

God morgon!

Ja, jag vet att det är långt mellan inläggen. Men jag är väl i en klassisk bloggsvacka.

För 2 veckor sen så var jag uppe hos Caisa och Plura. Vissa saker tillhör när man är med Caisa, om man inte har suttit vid deras rejäla trä köksbord och druckit te med mjölk och bara vädrat alla funderingar man har så har i timmar så har man lixom inte varit där på riktigt.

Denna gången så bjöd Caisa bland annat på blommster te. Sjukt coolt att en torkad liten ”gräsboll” kan utvecklas till denna fina blomma i varmt vatten.

En annan sak som jag fick följa med på var på Pluras ridskola. Caisa, L och Plura bor på en liten gård. Caisas passion är islandshästar och det har även gått över till lilla Plura, därför är det väldigt kul att det ligger just en ridskola med bara islandshästar ca 2km från deras gård som de flyttade in på för snart 1år sen.

Det som slog mig när jag stod och tittade på denna ridlektion är att islandshästar är enormt tåliga. Vid flera tillfällen där vanliga ridskolehästar hade börjat skena och det hade blivit kaos så tog dessa stabila hästar situationerna med ro. Med detta sagt så har jag bestämt mig för att skriva upp ”lära mig rida islandshäst” på min ”skall göra lista innan jag dör”. (behöver jag tillägga att min ”skall göra lista innan jag dör” är ca är 1mil lång?!)

Nä, dax att gå och titta till tvätten. Men vet ni, idag kommer Caisa till mig!! LYLLO mig!!!! 🙂

Ta hand om dig och dina nära!!

#puss

2 thoughts on “Te, kärlek och rejält köksbord

Kommentera

