Livet känns orättvist ibland

När jag läser alla bloggar som handlar om kakor och tårtor och ser alla som är ute och fikar på sötsaker så kan jag känna att livet kan vara jävligt orättvist. Jag kan inte äta några kakor eller bakverk som säljs ute. Det känns som alla andra utom jagkan äta ”godsaker” utan att gå upp ett hekto medan jag går upp 3kg bara genom att få in kakaromen genom näsan. Jag vet ju att så inte är fallet, men det känns så för mig när jag lägger mig i offer facket!

Men det som är det konstigast  med att jag känner så är att jag inte ens tycker om kakor speciellt mycket, men tycker ändå att det är orättvist. Nu har jag valt att inte äta socker och mjöl pga det triggar mig enormt mycket. Men jag skulle vilja kunna känna att jag hade kunnat äta en kaka och njuta och vara nöjd efter det. Fast så kommer det aldrig bli för mig. För jag är en missbrukare, om någon ger mig kolhydrater så missbrukar jag. Precis som en narkoman skulle ta knarket och missbruka det. Därför väljer jag att avstå…men det känns jävla orättvist mellan varven.

Vet ni när det känns som mest orättvist?! Det är när ”lingonveckan” är på g….mmm… fy fan vad jag kan bli offer då!! Speciellt på sådana här saker, sånt som jag själv valt att avstå…men ALLA ANDRA kan ju!!! Men inte JAG!!! *snyfft snyfft* Mmm, jag är bisarr… men så är livet för mig. Min verklighet!

Jag ska ställa mig på vågen i morgon. Jag känner mig som en svullen ko. Om jag ska gissa i kväll på vad tror jag att vågen kommer stå på i morgon så är det 90.4kg. Tyvärr så tror jag att jag är över 90kg i morgon igen. Inte för att jag har svullat i något utan för jag tror att jag har samlat på mig vätska pga den där jävla veckan som är på ingående. Jag brukar kunna samla på mig vätska ganska snabbt och mycket då…tyvärr. Men det är min kropp i ett nötskal.

I morgon får vi reda på fakta om vikten. Bara att repetera mantrat ”vikten definierar inte vem jag är” och håller tummarna sten hårt för att det inte är för stort plus på vågen.

Nu ska jag gå och få min skönhetssömn!

#Puss

3 thoughts on “Livet känns orättvist ibland

  1. Din beskrivning får mig att tänka på bilden du visade för ett tag sen, med den lilla ondsinta tjejen på din ena axel. Några amerikanska kvinnor vars podcasts jag lyssnar på ibland pratar om ens ”inner brat”, en liten tjurig tjej som hela tiden vill lata sig och äta godis, eller insert valfri last 😉 . poängen är väl att the inner brat vill få in en på spår som först verkar lockande men som i slutändan får en att må sämre än innan, för att man gör det man inte borde.

    inser att jag nog är luddig, och kanske inte egentligen har någon poäng med det jag skriver, mer än att jag känner igen mig så i det du skriver, och kanske att jag drar även tankar som dina ”orättvisetankar” dit, till den där rösten som tjurigt ska påpeka saker som får oss in på fel spår. och jag tror att det är klokt att ge henne ett ansikte, eller åtminstone lära sig att känna igen henne, för att det då blir lite lättare att se att, okej, det där beslutet kanske ger mig omedelbar tillfredsställelse nu, men å andra sidan kommer det att få mig att må sämre sen, medan ett annat beslut kanske är lite jobbigt först, men å andra sidan ger mycket större tillfredsställelse efteråt.

    luddigt ja. men för mig är det ändå viktigt att försöka sätta ord på saker, att tvingas formulera mina tankar konkret och faktiskt se saker för vad de är. och jag tror att vi alla slåss mot den där figuren på axeln, om än i olika form.

    • Sant!! Det är garanterat ”hon den där” som kom fram igår.
      Hade inte en tanke på det själv, men det är ju solklart att det är hon som var i farten!

      Tack för att du hjälpte mig att identifiera henne!=D
      Lömsk jäkel e hon!

      KRAM

      • Det är ju verkligen det som är det luriga, att de kan ta så många former, och påverka på så många sätt, vilket gör att de är svåra att identifiera och därmed att behandla på ett konstruktivt sätt.

Kommentera

