Onsdag = ställa sig på vågen

God morgon!

Igår var en helt ljuvlig dag med fika med Pillan och besök hos frisören och denna dag börjar inte mycket sämre. Onsdagar är min dag då jag ställer mig på vågen. Jag håller på att lära mig att vågen inte definierar mig som människa…för den gör mig inte till människan jag är. Men jag är en tävlingsmänniska, det är inte alltid bra att vara det. Det kan slå över till galna grejer när man har en våg inblandat. Men jag håller på att skapa en balans. Vågen ger mig ett typ av svar och en tillfällig sanning. Kilona är inte så viktiga, men min hälsa är viktig. Fakta är att jag väger för mycket för att det ska vara hälsosamt. Fast jag är en relativt hälsosam människa.

Idag så stod vågen på

Jag är väldigt glad för att mina 4st träningspass i veckan och min mat gett något utslag på vågen. Fast allra gladast är jag för att jag ser att kroppen tajtat till sig och att jag mår bra.

Jag sitter och filurar på ett blogginlägg ang min demon och berätta vad som hjälper mig att utvecklas som människa.

Ta hand om er!

#puss

5 thoughts on “Onsdag = ställa sig på vågen

  1. Jag tycker att det är bra att andra lyfter fram sina demoner i bloggar. Vid några tillfällen har jag gjort det och det har gett respons från oväntade håll. Dessutom kan jag eller du då ge en aha-känsla till någon annan. För på nåt konstigt sätt så hamnar i alla fall jag i att ”nej, men det är nog bara jag”, men så är det ju sällan. Ser fram emot att läsa om dina demoner.

    Kram
    från din twittervän @agneta_l_se

    • Jag har kommit den punkten i mitt liv att jag inte ska skämmas för vem jag är. Kilona väger jag, men det är bara siffror inte min personlighet. =D

      Om jag kan hjälpa någon eller att ta bort någons tabu för deras siffror på vågen så skriver jag gärna ut mina kilo:)

Kommentera

