4 år har gått

God morgon!

Idag är det 7 dagar efter alla hjärtans dag. Denna dagen för 4 år slutade min farbrors liv. Han hade då kämpat i 1 år mot sin lungcanser. Dessa åren har gått oerhört snabbt. Även om att Kent inte är levande så känns han väldigt närvarande, hans ande känns som den finns uppe i vårt torp.

Torpet var min farbrors. Kent ville att pappa skulle köpa den av honom några månader innan han gick bort, vilket pappa gjorde. Detta torp ligger uppe i skogen. 1km till närmaste granne, utan el, pump vatten från brunn och utedass. Detta är en av de platser där jag går ner i vilopuls bara genom att gå innanför grinden. Det är tyst och stilla. Naturen är så närvarande och så avkopplande där uppe.

Tyvärr så har jag och Freddan inte varit där uppe så mycket de senaste året som jag önskar. Men i år så ska jag åka upp där mer.

Bilden ovan är tagen en tidig vårmorgon. Den höga sköna luften är så oerhört frisk.

 

Kommentera

