Min återhämtnings dag

God morgon!

Måndag morgon, det innebär att min ”helg” har börjat. Jag är ledig från mitt jobb som personligassistent måndag, tisdag och onsdag. Japp 3 dagar i rad, plus att jag alltid är ledig lördagar också. Dvs jag är ledig 4dagar i veckan. Lyx tycker vissa, det tycker jag också. Men då ska man veta att jag jobbar VARJE helg och många av mina pass är 16 timmar långa. Jag jobbar ca 90% och gör det på 3 dagar.

Måndagar brukar vara min återhämtnings dag. Jag brukar vara ganska trött mentalt denna dag. På helgerna sker det ofta mycket. Jag har handbollsmatcher, jobb och så försöker man träffa vänner som har sina lediga dagar och även njuta av att få umgås med min sambo.

Idag har jag inga fasta planer, inte förrän handbolls träningen ikväll. Jag ska ta mig en löprunda på 3km innan dess bara. Jag tycker det är skönt att ha mina lugna sköna dagar. Jag hinner ofta landa med alla mina tankar och allt som är runt mig. Utomstående kanske tycker att jag är lat, men vet ni!? Jag skiter i det, detta är mitt liv, mina dagar, jag gör som jag själv vill och behöver.

Jag hoppas ni tar hand om er och gör det ni behöver!

#puss

 

2 thoughts on “Min återhämtnings dag

Kommentera

