J A G F Ö R S T Å R I N T E

Blåbär blåbär blåbär älskar blåbär. Till frukost, mellan mål och kvällsmellis #nomnom

Jag kom precis in efter en runda med Eddisen och det var rejält kallt ute. Precis när vi skulle gå in genom porten så kom en av Eddisens kompisar. Hans husse är en man på 65+ som kommer från Danmark. En väldigt trevlig man som alltid pratar en massa…. eller jag tror att han är trevlig för det stora problemet är att jag inte förstår honom!!! Det är så jäkla pinsamt! Klart att jag förstår lite, så jag vet att han är snäll, men som idag så förstod jag INGET. Jag bara nickade och svarade ” ja, ja… jasså… aha… oj då…” så hoppas jag att jag svarade rätt. VARFÖR förstår jag inte danska? Min ingifta morbror är ju för tusan dansk! Fast han pratar svenska och har gjort så länge jag har levt. Men när hans bröder har kommit på besök så har jag upplevt samma pinsamma stunder. Hur mycket jag än försöker förstå och hur  T Y D L I G T de försöker tala så förstår jag inget. I mina öron låter det bara som en gröt. Jag får inte ihop det!

Lite kaffe på detta så kroppen får upp lite värme!

#puss

6 thoughts on “J A G F Ö R S T Å R I N T E

Kommentera

