En dag som handlar om omtanke

God morgon!

14 feb står det i kalendern och Alla hjärtans dag är på allas läppar. Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om just denna dag.

På ett sätt tycker jag att den är lite fin. För de personer som kanske inte är så bra på att ge sin flickvän/pojkvän uppmärksamhet i vardagen kan få en spark i baken och göra något speciellt denna dag. Men jag tycker också att denna dagen är fin för man kan fira sina speciella vänner lite extra. För det behöver ju inte en partner, denna dagen handlar om att uppmärksamma de personer som är viktig just i ditt liv.

Det som gör att jag är lite emot denna dag är att jag önskar att alla människor hade fått uppskattning alla andra dagar om året och inte bara denna dag. Sen tycker jag att det är opersonligt med denna mängd med alla förtryckta kort och alla andra små saker med hjärtan på. Det blir lite påklistrat och så upp schasat på något sätt som gör att det tappar sin riktiga kärna om omtanke och kärlek.

Jag personligen blir gladare för ett hand ritat hjärta på ett enkelt papper med några personliga rader på än något stort och överdådigt som är köpt. Om man nu inte vill rita (för alla kan rita) och vill köpa något så hade jag blivit glad för 1 litet gelé hjärta och inte mer.  För det hjärtat hade visat så mycket för mig. Om jag hade fått fler så hade det känts överdrivet.

Idag så ska jag fira alla hjärtans dag med att träffa Pillan och sen ikväll så är det träning med våra handbolls tjejer. Denna dagen kan inte bli bättre!

Ta hand om er och era kära!

#puss

 

Kommentera

