För min egen skull. För jag e värd det!

20120213-223041.jpg

Sitter på tåget i skrivande stund. Hörlurarna sitter mot öronen och jag har börjat ladda.
Idag börjar nya joggschemat. Detta schema kommer ta mig till 10km på 8veckor.
För vissa är detta inga problem, för mig är detta en enorm prestation. Jag har aldrig sprungit mer än ca 6km på en gång.
Jag har många murar att riva och många mentala hinder att ta mig förbi.
Men det som är skönt är att jag är säker på att jag klarar detta!
För jag tänker inte ge upp!!! För jag ska springa 1mil!

10km är en dröm jag har haft länge. Väldigt länge. 10km eller 1 mil har varit lika långt borta för mig som att det är för vissa att nå rymden. Ja, det känns konstigt att jämföra de sakerna med varandra. Men så långt borta har det varit för mig.

Jag spelade handboll på elitnivå, men jag led igenom varje konditionspass. Jag gjorde det jag skulle göra men jag hatade det!!! Jag var sämst, alltid sist. Varje meter kändes som en elefant kom klampandes.
Min självkänsla gällande mig i ett par löparskor var botten. Jag mådde dåligt av att gå dit. Men jag gjorde det för jag ville inte vara svaga länken. Jag gjorde det för mina lagkompisar, inte för mig själv.

Idag snörar jag på mig löparskorna för min egen del. För jag har en egen personlig dröm! Min dröm som jag ska lyckas med!!!

Vilken hemlig dröm har du???

Ta hand om dig! Det e du värd!!!

#puss

Kommentera

