Idag så firar vi 5år ihop!!

” Var korven god igår???”

Så började vårt samtal. Vi var på en Ligu-fest i Idrottshallen i Lund och Pedalens pågar spelade. (de översta bilderna)

Jag hade spelat match dagen innan och var lika fokuserad som alltid inför en match. Fast att min karriär var över sen länge. Det enda jag märkte var att det var en ljushårig kille som satt i sekretariatet och en mörk som var söt när jag tejpade mitt ögonbryns smycke. Inte mer med det. Under denna match mot Kävlinge så blev jag bort fintad av en gammal ärkefiende Jessica. Jag kan henne utan och innan, men gick ändå på hennes fint. Jag var i kosken och köpte korv. Men jag förstod inte denna inledande fras den mörkhåriga killen sa. För han var ju inte där, eller var han det? Vad skulle han göra på en Ligudam match?! Det e inget att se på! Det tog ett rejält tag innan ”mörk hårig – söt” kom upp i mitt huvud.

Hela Ligu-festen så dansade vi och hade jäkligt kul. Konstigt nog så befann han sig där jag var hela kvällen. Jag kollade upp med mina vänner vem denna kille var. Men han var för ung för mig… jag skulle ha en man.

Mycket har hänt sen den kvällen hösten/vintern 2006. Den där killen som var för ung för mig har flyttat in sen 4.5år tillbaka hos mig och katterna i min 28kvm stora lägenhet. Vi har skaffat en ny katt och även blivit med hund och Volvo.

Vi har även blivit ett tränar par som blivit SM 6a med ett juniorlag, SM 2a med ett flickor A lag och nu så tränar vi 30st tjejer som är födda 98.

Vi har gått igenom mycket på dessa 5åren. Allt har inte varit en dans på rosa moln. Men det har inte tagit död på vår kärlek utan tvärt om så har det stärkt oss som ett par och som människor. Men de senaste månaderna har varit bland de bästa i mitt liv. Vi har båda utvecklats enormt mycket och jag upptäcker varje vecka nya saker som stärker min kärlek till den där mörkhåriga grabben som nu blivit den rakade mannen i mitt liv.

5 år har gått och jag hoppas vi får minst 50år bra år till ihop!

Freddan, du är min kärlek och jag vill verkligen att du ska bli pappa till mina barn i framtiden!

 

 

4 thoughts on “Idag så firar vi 5år ihop!!

  1. Ja vem kunde tror det när vi rockade loss till Pedalens Påger. Kul hade vi i alla fall. Snart dags för ny LIGUfest kan man ju tycka. Stort grattis till er båda och ta hand om varandra. Kram Pernilla

Kommentera

