Tycho Brahe borde få gå i pension

20120208-193551.jpg

Skånetrafiken, detta ständiga återkommande ämne som vi Skånebor återkommer till om vi är pendlade. Jag har idag besökt orten Perstorp som ligger…..någonstans i intet i Skåne. För att ta mig till den svarta punkten på Skånekartan så var jag tvungen att byta tåg i metropolen Hässleholm.

Pågatåget som vi fick äran att åka med tillhör de äldre generationerna. Jag älskar ju äldre ting, men idag blev jag orolig.

Är det meningen att allt ska skaka och knarra i ett tåg? Det känns som tågen har fått Parkinson!
Jag ville bara skrika ” Sakta farten!! Det kommer snart hamna i skogen!”
Det tillhör inte vanligheten att man vill att tågen ska sänka hastigheten, man vill ju komma fram så fort som möjligt.

Men idag tänkte jag bara på reklamen som brukar gå på vintrarna. ”Kör sakta, det är någon som väntar på dig där hemma”

I storstadsregionerna är det de ”nya” tågen som kör, undra när landsbygden kommer trafikeras med de?
För det känns inte säkert att åka med de gamla skraltiga tågen.

Vilket fall som helst har jag haft en underbar dag ute hos Caisa på gården.

Som jag har saknat dig gumman!!

#puss

20120208-193737.jpg

Kommentera

