Systerskap jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva

Jag har aldrig haft någon syster, inte på det sättet som de flesta kallar systrar.
Men jag har själssystrar, eller som jag kallar de för mig själv ”Systra mi”

Just i detta nu har jag 3 stycken väldigt väldigt speciella. Men jag har ytterligare några som betyder otroligt mycket för mig! De ingår bla i #skånemaffian, de är älskvärda kvinnor som ska jag presentera någon annan dag.

Mina själssystrar heter Malin, Caisa och Pernilla. Vad gör systerskap så speciellt? Det som mina speciella tjejer ger mig är trygghet, kärlek och utveckling. Dessa tre kvinnor känner mig, den riktiga mig.

Jag kan göra ALLT för dom! De behöver bara be mig, eller egentligen bara antyda något! Jag gör det om jag har möjlighet.

Vi hörs inte varje dag, inte varje vecka och inte ens varje månad men vi vet att det bara är att lyfta luren och ringa eller skicka iväg ett sms för att hjälp, stöd, kärlek eller bara lite underhållning ska finnas. De har inga krav på mig och jag har inga krav på dom, utan det är villkorlös kärlek.

Att älska någon villkorslöst utan att ha några blodsband är underbart. Jag trodde nog aldrig att jag skulle så uppleva det någon gång. Men nu har jag träffat 3 stycken jag känner så för. Det är stort! De banden är jag känner till Malin, Caisa och Pernilla är äkta ärliga band. De gör mig hela!

Tack för att ni finns!!!

#puss

Malin

Jag och Caisa

Jag och Pillan

 

2 thoughts on “Systerskap jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva

Kommentera

