Hur börjar du din morgon?

 

Jag såg på SVT att de granskar kosttillskott och tänkte att jag kunde berätta lite om de 3 kosttillskott jag använder.

Alla 3 kosttillskotten kommer från Forever. Mer fakta om Aloe Veran och företaget hittar ni HÄR

Agri +

Det är ett kosttillskott, som kan användas av alla som vill orka lite mer, både för vardagsmotion och i lite mer krävande idrott. Det innehåller aminosyran L-arginin och en rad frukter och bär, som i sin tur innehåller nyttiga växtämnen. Dessutom ingår ett vitaminkomplex som ger den dagliga rekommenderade dosen av vitaminerna C, D, K, B6, B12 och folsyra.

Titta gärna på denna video den förklara ett och annat! =)


Aloe Vera

Forever har odlat sin Aloe Vera ekologiskt i över 30 år. Den skördas och pressas och genomgår en kall stabilisering, då bevaras  färskheten  i Aloe Vera gelen som vi sen kan dricka.

Genom att dricka Aloe vera så kan vi få :

– slemhinnan i magen att fungera optimalt

– bevara balansen mellan goda och dåliga bakterier i magen

– öka upptaget av vitaminer och antioxidanter

– normalisera PH-värdet

Probiotika

Förbättrar tarmfloran genom att tillföra nyttiga bakterier.

Med probiotika menas kulturer av levande bakterier som kan påverka tarmens bakterie­ flora positivt och därigenom bygga upp det egna försvaret. På grekiska betyder probiotisk ”för livet”.

Aloe Vera bibehåller den naturliga tarmfloran och säkrar en god matsmältning. Tillsammans ger dessa båda produkter en bättre balans i hela din kropp, eftersom tarmens hälsa är så viktig för det totala välbefinnandet.

 

 

Jag (försöker) ta dessa 3 produkter varje dag för att hjälpa min kropp. Jag har planer på att leva länge, och vill försöka påverka min hälsa till det bättre genom medvetna bra val. Sen vet man aldrig vad som sker här i livet, men jag vill leva och må bra nu!

Ps. Ja, jag är återförsäljare…betydligt mycket billigare att köpa in produkterna då! 😉

Om ni vill ha mer info om produkterna så är det bara att hojta till. Man vet aldrig vad de kan hjälpa dig med!

 

 

Lämna en kommentar